X
Poleć artykuł innej osobie

Uzupełnij poniższy formularz

CAPTCHA
 
Graficzne pułapki CAPTCHA

Metro

 

Metro

  Czy wiesz, że

W 2003 roku Metro Group posiadało już blisko 500 placówek w 26 krajach na terenie trzech kontynentów (Europa, Azja, Afryka)?

Łączna powierzchnia sprzedaży grupy Metro na świecie wyniosła w 2012 roku 13.000.000 metrów kwadratowych?

 

Informacje podstawowe

Nazwa firmy: Metro AG
Ticker (TMS Connect / TMS Direct): MEO:xetr / METRO
Giełda: Deutshe Börse
Sektor / Branża: handel detaliczny
Rok założenia: 1964 rok
Zatrudnienie: 223,538
Kapitalizacja Rynkowa 8,982.3 mln EUR
Adres internetowy spółki: www.metrogroup.de

Opis spółki - działalność

Metro Group jest międzynarodowym koncernem handlowym obecnym w 31 państwach na całym świecie. Siedziba Metro Group mieści się w Düsseldorfie. W 2012 roku obroty spółki osiągnęły wysokość aż 67 mld euro. Firma zatrudnia około 252 tys. ludzi, z których blisko połowa pracuje poza granicami Niemiec. Portfolio marek Metro Group obejmuje Makro Cash&Carry (sprzedaż cash&carry), MediaMarkt i Saturn (detaliczny handel sprzętem elektronicznym), a także Kaufhof (domy towarowe). W Polsce Metro Group jest obecne od połowy lat 90. i prowadzi w sumie 112 wielkopowierzchniowych placówek handlowych.

Historia spółki

Historia Metro Group rozpoczęła się w 1964 roku, kiedy w niemieckim Mülheim an der Ruhr powstało pierwsze centrum zaopatrzeniowe firmy. Formuła hal Makro jako samoobsługowych hurtowni w niezmienionej formie funkcjonuje do dzisiaj. W 1968 roku pierwsza hala pojawiła się w Amsterdamie, a trzy lata później samoobsługowe hurtownie dotarły do Wielkiej Brytanii, Francji, Danii i Austrii. W 1984 roku w Europie działało już ponad 100 hurtowni. Metro AG było też jedną z pierwszych międzynarodowych grup handlowych, które zaistniały w Europie Środkowej, a w 1996 r. rozszerzyło swoją działalność na rynki Dalekiego Wschodu, otwierając m.in. pierwszą halę w Chinach. W styczniu 2014 r. Metro AG sprzedało 57 hipermarketów marki Real w Polsce, które zostały przejęte przez francuską grupę Auchan.

Dane finansowe (stan na 30.06.2014)

Wyniki finansowe
Roczna stopa zwrotu (ost. 12 msc-y, stan na 30.06.2014): -2,44%
Maximum 52 – tygodniowe: 38,10
Minimum 52 – tygodniowe: 24,35
Zmienność 30 – dniowa: 28,28%
Beta: 0,99

Polityka Dywidendy:
Wysokość ostatnio wypłaconej dywidendy: -
Stopa wypłat dywidendy (DPR) =  Roczna dywidenda na 1 akcję / EPS: 0,0%

Wskaźniki fundamentalne wyceny:
Wskaźnik P/E: 275,8
Wskaźnik P/CF: 6,5
Wskaźnik P/B: 1,78
Wskaźnik P/S: 0,1
EPS (zysk na 1 akcję): 0,10
Wskaźnik wartość księgowa na 1 akcję (BVPS): 15,44

Poziomy wyniku finansowego:
Przychody netto  ze sprzedaży: 63,45 mld EUR
EBITDA: 3,4 mld EUR
Wynik finansowy netto (zysk/strata): 0,031 mld EUR

Wskaźniki Bilansowe:
Wskaźnik Dług/Kapitał Własny: 153,8%
ROE: 0,6%
ROA: 0,1%

Akcjonariat (Najwięksi akcjonariusze):
1. Franz Haniel & CIE GMBH 30,01%
2. Schmidt - Ruthenbeck 15,77%
3. Beisheim Otto 9,10%
4. Dekabank Deutsche Giroyentrale 3,65%
5. Franklin Resources 3,06%