Metro

Czy wiesz, że w 2003 roku Metro Group posiadało już blisko 500 placówek w 26 krajach na terenie trzech kontynentów (Europa, Azja, Afryka)? Łączna powierzchnia sprzedaży grupy Metro na świecie wyniosła w 2012 roku 13.000.000 metrów kwadratowych.

Metro Group jest międzynarodowym koncernem handlowym obecnym w 31 państwach na całym świecie. Siedziba Metro Group mieści się w Düsseldorfie. W 2012 roku obroty spółki osiągnęły wysokość aż 67 mld euro. Firma zatrudnia około 252 tys. ludzi, z których blisko połowa pracuje poza granicami Niemiec. Portfolio marek Metro Group obejmuje Makro Cash&Carry (sprzedaż cash&carry), MediaMarkt i Saturn (detaliczny handel sprzętem elektronicznym), a także Kaufhof (domy towarowe). W Polsce Metro Group jest obecne od połowy lat 90. i prowadzi w sumie 112 wielkopowierzchniowych placówek handlowych.

Historia Metro Group rozpoczęła się w 1964 roku, kiedy w niemieckim Mülheim an der Ruhr powstało pierwsze centrum zaopatrzeniowe firmy. Formuła hal Makro jako samoobsługowych hurtowni w niezmienionej formie funkcjonuje do dzisiaj. W 1968 roku pierwsza hala pojawiła się w Amsterdamie, a trzy lata później samoobsługowe hurtownie dotarły do Wielkiej Brytanii, Francji, Danii i Austrii. W 1984 roku w Europie działało już ponad 100 hurtowni. Metro AG było też jedną z pierwszych międzynarodowych grup handlowych, które zaistniały w Europie Środkowej, a w 1996 r. rozszerzyło swoją działalność na rynki Dalekiego Wschodu, otwierając m.in. pierwszą halę w Chinach. W styczniu 2014 r. Metro AG sprzedało 57 hipermarketów marki Real w Polsce, które zostały przejęte przez francuską grupę Auchan.

Sprawdź rachunki maklerskie w TMS Brokers.


Sprawdź również:


‹ Powrót do listy instrumentów


Powiadomienia przeglądarkowe są włączone.

Powiadomienia przeglądarkowe są wyłączone, włącz je ponownie w ustawieniach swojej przeglądarki.