Deklaracja Dostępności dla ekosystemu OANDA TMS Brokers S.A.
Informacja dotyczy wymogów dostępności określonych w Ustawie z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnieniu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze (“Ustawa”).
Deklaracja odnosi się do usług maklerskich, świadczonych na podstawie zezwolenia z dnia 26 kwietnia 2004 r. nr KPWiG-4021-54-1/2004 oraz usług płatniczych, świadczonych na podstawie zezwolenia z dnia 19 stycznia 2016 roku, nr DLB/WIP/700/15/3/2016/JS przez OANDA TMS Brokers S.A. z siedzibą w Warszawie przy Rondo Daszyńskiego 1, 00-843 Warszawa (“OANDA TMS”).
Wszelkie informacje o świadczonych przez nas usługach znajdą Państwo na naszych stronach internetowych oraz w dokumentach, dostępnych pod adresem: https://www.tms.pl/dokumenty; https://www.tms.pl/kantor/dokumenty;
Przygotowanie deklaracji dostępności
Deklarację sporządzono dnia: 2025-11-24
Data ostatniej aktualizacji: 2025-11-24
Status zgodności
Na dzień sporządzenia niniejszej Deklaracji, ekosystem usług OANDA TMS jest niezgodny lub częściowo zgodny z Ustawą.
Na ekosystem usług składają się:
- Strony internetowe: tms.pl, oanda.com/eu-en
- Strefa klienta: strefa.tms.pl
- Platforma transakcyjna TMS Kantor: https://www.tms.pl/kantor/login
- Aplikacja mobilna dostępna w sklepie Play oraz iOS dla usług maklerskich oraz aplikacja mobilna dostępna w sklepie Play dla usług płatniczych.
- Kanały komunikacji:
- Adresy e-mail: dommaklerski@tms.pl; dok@tms.pl; kantor@tms.pl
- Telefonicznie: +48 22 27 66 282, +48 699 580 276, +48 602 348 048 w dniach od poniedziałku do piątku, w godzinach pracy OANDA TMS - 8:00 - 18:00
- Osobiście: pod adresem Rondo Daszyńskiego 1, 00-843 Warszawa, piętro 20.
W obecnej chwili nie umożliwiamy obsługi w Polskim Języku Migowym (PJM).
Nasze strony internetowe są częściowo zgodne z wymogami Ustawy. Zapewniamy:
- Odpowiedni kontrast – większość elementów tekstowych i graficznych spełnia wymagania dotyczące kontrastu (minimum 4.5:1), co ułatwia korzystanie z serwisów osobom słabowidzącym;
- Kompatybilność z czytnikami ekranu;
- Poprawną strukturę nagłówków i logiczny układ treści.
- Posługiwanie się prostym i zrozumiałym językiem.
- Nawigowanie klawiaturą ze screen readerem.
Niespełnione wymagania:
- Na stronie korzystamy z platform zewnętrznych takich jak np. YouTube, oraz wtyczek niezależnych dostawców. Wszelkiego rodzaju odtwarzacze multimedialne usługodawców zewnętrznych, treści osadzone oraz powiązany z nimi chat są nieraz opisane w różnych językach (zazwyczaj angielskim).
- Teksty alternatywne w przypadku niektórych elementów wizualnych i interaktywnych są nie dodane lub nie zaimplementowane.
- Niektóre linki i elementy interaktywne mogą być zbyt małe dla osób z wada wzroku
- Niektóre elementy wizualne wymagają zwiększenia kontrastu
Aplikacja mobilna OANDA TMS Brokers
Aplikacja mobilna OANDA TMS Brokers, dostępna na systemy operacyjne iOS i Android, nie jest zgodna z wymogami WCAG 2.1 AA. Aktualnie pracujemy nad wdrożeniem dostępności na platformie mobilnej.
Platforma transakcyjna TMS Kantor:
Platforma transakcyjna TMS Kantor jest częściowo zgodna z wymogami dostępności. Platforma zapewnia:
- Odpowiedni kontrast – większość elementów tekstowych i graficznych spełnia wymagania dotyczące kontrastu (minimum 4.5:1), co ułatwia korzystanie z serwisów osobom słabowidzącym;
- Kompatybilność z czytnikami ekranu;
- Poprawną strukturę nagłówków i logiczny układ treści.
- Posługiwanie się prostym i zrozumiałym językiem.
- Nawigowanie klawiaturą ze screen readerem.
Zewnętrzne kanały dostępu:
Zewnętrzne kanały dostępu, takie jak platforma transakcyjna MetaTrader 5, aplikacja mobilna MetaTrader lub TradingView mogą nie spełniać wymagań dostępności. Kanały te zarządzane są przez zewnętrznych dostawców. OANDA TMS nie ma wpływu na funkcjonalność tych narzędzi.
Dokumenty i dostępność językowa:
Podejmujemy wszelkich starań, aby nasze dokumenty były opracowane w prostym i zrozumiałym języku. W umowach i regulaminach posługujemy się specjalistyczną terminologią oraz pojęciami używanymi w obszarze usług inwestycyjnych.
Dostępność architektoniczna:
Budynek Unit znajdujący się pod adresem Rondo Daszyńskiego 1, 00-843 Warszawa został zaprojektowany zgodnie z zaleceniami programu dostępność+ oraz uzyskał certyfikat “Obiekt bez barier”. Szczegóły dostępności prezentujemy poniżej:
- Budynek zapewnia płatny parking;
- Możesz przyjść z psem asystującym lub psem przewodnikiem. Pamiętaj o certyfikacie psa asystującego i zaświadczeniu o szczepieniu. Zapewniamy wodę dla zwierzaka.
- Przyciski w windzie opisane są pismem Brajla;
- Drzwi oznaczone kontrastowo w sposób zauważalny dla osób niedowidzących;
- Wysokość lady w recepcji jest odpowiednia dla osób poruszających się na wózku;
- W łazienkach znajdują się poręcze lub uchwyty umożliwiające skorzystanie z toalety osobie niepełnosprawnej;
- dostęp do podstawowych przestrzeni budynku jest ułatwiony dla osób z niepełnosprawnością ruchową, nie ma progów, a podłogi pokryte są wykończeniem antypoślizgowym;
- włączniki światła są widocznie oznakowane oraz znajdują się na wysokości umożliwiającej dostęp osobom na wózku;
- wejścia do budynku, przejazdy oraz wjazdu są dostosowane do wózków inwalidzkich;
- stopnie oznaczone są jaskrawą farbą ułatwiającą odróżnienie dla osób niedowidzących;
- w celu usprawnienia ewakuacji osób z utrudnionym poruszaniem został zaplanowany specjalny system umożliwiający bezpieczną ewakuację windą.
Skarga na brak dostępności usługi lub produktu:
Jeśli jesteś konsumentem, masz prawo złożyć do nas skargę na brak dostępności świadczonych przez nas usług.
Jak złożyć skargę na brak dostępności usługi lub produktu:
Skargę na brak dostępności naszej usługi lub produktu możesz złożyć w następujących kanałach:
- Na piśmie na adres:
○ OANDA TMS Brokers S.A., Rondo Daszyńskiego 1, 00-843 Warszawa,
○ do doręczeń elektronicznych: AE:PL-50531-60970-AAESB-12 - Za pośrednictwem poczty elektronicznej – wysyłając wiadomość e-mail na adres skargi@tms.pl
- Osobiście — pisemnie lub ustnie do protokołu w siedzibie OANDA TMS;
- Telefonicznie do protokołu dzwoniąc na numer telefony telefonu wskazane w zakładce https://www.tms.pl/kontakt oraz w Karcie informacyjnej;
- Elektronicznie przy użyciu formularza na stronie: https://www.tms.pl/formularzreklamacyjny
Co powinna zawierać skarga na brak dostępności usługi lub produktu:
- Imię i nazwisko,
- Adres do korespondencji, adres e-mail lub numer telefonu oraz wskazanie preferowanego sposobu kontaktu z Tobą,
- wskazanie produktu albo usługi, których dotyczy skarga,
- wskazanie wymagania dostępności, którego nie spełnia nasza usługa lub produkt, wraz z żądaniem zapewnienia jego spełniania przez nas.
Jakie są terminy rozpatrzenia skargi:
Rozpatrzymy skargę na brak dostępności naszych usług lub produktów i przekażemy Ci odpowiedź w terminie 30 dni od dnia otrzymania przez nas skargi.
W szczególnie skomplikowanych przypadkach, w których nie będziemy mogli rozpatrzyć skargi i odpowiedzieć na nią w terminie 30 dni, możemy wydłużyć termin na rozpatrzenie i przekazanie Ci odpowiedzi do 60 dni od dnia otrzymania przez nas skargi. W takiej sytuacji, w terminie 30 dni od otrzymania skargi poinformujemy Cię o powodzie wydłużenia terminu i wskażemy nowy termin udzielenia odpowiedzi na skargę.
Jak przekażemy odpowiedź na skargę:
Odpowiedź na złożoną przez Ciebie skargę na brak dostępności naszej usługi lub produktu przekażemy Ci w wybranej przez Ciebie formie:
- na wskazany przez Ciebie w skardze adres korespondencyjny (listownie) lub
- na wskazany przez Ciebie adres e-mail (elektronicznie) lub
- na wskazany przez Ciebie numer telefonu (telefonicznie).