
STBUCKS
Starbucks Corporation jest największą na świecie siecią kawiarni. W Starbucks menu znajdują się również herbaty, napoje i przekąski. Kawa Starbuks w kubku z logo firmy stała się symbolem konsumpcji. Historia Starbucks Corporation sięga roku 1971, a z każdym kwartałem analitycy dziwią się jej dobrym wynikom. Zobacz jak inwestować w kontrakty CFD na akcje Starbucks'a.
Specyfikacja instrumentu w TMS Brokers
Czytaj w TMS NonStop
Starbucks
Czy wiesz, że w roku 1991 Starbucks stał się pierwszą prywatną korporacją w USA, która przekazała swoje udziały w firmie pracownikom niepracującym na pełnym etacie. Nazwa spółki Starbucks pochodzi od pierwszego oficera w książce Hermana Melville’a „Moby Dick”. Z kolei logo koncernu przedstawia syrenę znaną z mitologii greckiej. Starbucks Corporation jest największą na świecie siecią kawiarni. Oprócz kawy prowadzi również sprzedaż herbaty, gorącej czekolady, deserów oraz wypieków i nie tylko. Od 1995 roku Starbucks zajął się sprzedażą popularnych napojów mrożonych – Frappuccino, a od 1999 roku również herbaty Tazo Tea. Przez lata Starbucks stał się ikoną miejskiego stylu życia. W czerwcu 2014 roku, koncern prowadził 23 305 kawiarni ulokowanych w 64 krajach, z czego najwięcej bo ponad 13 tys. znajduje się w USA. Starbucks jest notowany na giełdzie NASDAQ w Nowym Jorku. Początki firmy sięgają 1971 roku, kiedy to została założona przez Jerry’ego Baldwina, Zev Siegala i Gordona Bowkera. Na początku spółka posiadała jeden lokal przy Western Avenue 2000. Początkowo firma miała nazywać się Cargo House. Starbucks szybko zdobywał popularność przede wszystkim dzięki bardzo wysokiej jakości kawy jaką serwował. W pierwszym roku działalności Starbucks oferował kawę, którą można było nabyć w tradycyjnych sklepach, ale z czasem postanowił zaopatrywać się w kawę bezpośrednio od plantatorów. Lata 90. XX wieku były okresem szybkiej ekspansji dla firmy. Pierwsza kawiarnia poza granicami Ameryki Północnej powstała w Tokio w 1996 roku, a do otwarcia pierwszych kawiarni w Europie doszło w 1998 roku w Londynie, gdy spółka przejęła 60 sklepów należących do Seattle Coffee Company. W kolejnych latach szybko rosła liczba kawiarni sieci, a w 2006 roku istniało ich już ponad 12 tysięcy. W czerwcu 2008 roku Starbucks podpisał umowę z SSP The Food Travel Experts, na podstawie której w Europie miało powstać ponad 150 kawiarni zlokalizowanych głównie na dworcach kolejowych i lotniskach. Pierwsza kawiarnia w Polsce pojawiła się w kwietniu 2009 roku w Warszawie. Z okazji 40. urodzin Starbucks Corporation w 2011 roku wprowadził nowe logo. Z logotypu zniknął otaczający syrenę okrąg oraz zawarte na nim słowa "Starbucks" i "kawa". Było to związane z planami ekspansji sieci na rynek spożywczy. Projekt logo z 2011 roku zawiera obecnie tylko graficzny symbol dwuogonowej syreny o znanym z poprzedniego logo zielonym kolorze. Zarząd firmy tłumaczył zmianę, mówiąc że „nowe logo uwalnia syrenę z zewnętrznego okręgu, sprawiając, że staje się prawdziwą twarzą Starbucks”. Starbucks odkąd jest notowany na Wall Street, nie przestaje zaskakiwać rynku. W latach 2013-2019 ani razu analitycy nie przestrzelili swoimi prognozami rzeczywistego zysku netto spółki, a najczęściej ich nie doceniali. W II kwartale 2019 r. firma zarobiła na czysto 1,37 mld dol., czyli o aż 61 proc. więcej rok do roku, przy oczekiwaniach analityków na poziomie 1,27 mld dol. Akcje w notowaniach pozagiełdowych poszły w górę o 6,6 proc. Zobacz jak inwestować w kontrakty CFD na akcje Starbucks'a. Sprawdź rachunek maklerski w TMS Brokers.
Zobacz jakie to proste, bądź o krok przed innymi.
otwórz konto w 8 minut i rozpocznij handel!
Otwórz konto
Załóż konto
Jesteś już klientem TMS Brokers? Zaloguj się »
Otwarcie rachunku jest szybkie i proste.
Wybierz rachunek real lub demo i zacznij inwestycje
w kilka minut.