Indeks nastrojów konsumentów w Niemczech na X wzrósł mocniej niż się spodziewano

25-09-2013 08:07
25.09. Norymberga (PAP/Bloomberg) - Indeks nastrojów niemieckich konsumentów GfK na październik 2013 r. wyniósł 7,1 pkt. wobec 7,0 pkt. poprzednio, po korekcie - podała niemiecka grupa badań rynkowych GfK.

To najwyższy poziom wskaźnika od września 2007 r.

Analitycy spodziewali się, że indeks wyniesie 7,0 pkt.

Wskaźnik oczekiwań biznesowych wzrósł do 10,7 pkt. z 1,8 pkt.

Indeks oczekiwań co do dochodów spadł do 33,7 pkt. z 37,2 pkt. poprzednio.

Wzrósł lekko wskaźnik gotowości do wydawania pieniędzy przez konsumentów - do 45,0 pkt. z 44,4 pkt.

Indeks GfK powstaje na podstawie ankiety przeprowadzanej wśród 2.000 niemieckich konsumentów. Wskazuje on, jak będą wyglądać ich wydatki w następnym miesiącu. (PAP)

aj/ jtt/

X
Poleć artykuł innej osobie

Uzupełnij poniższy formularz

CAPTCHA
 
Graficzne pułapki CAPTCHA