Tesla: Rekordowe przepływy gotówki i wzrost akcji o 12%

Najważniejsze dane finansowe (Q3 2024):
- Przepływy gotówki operacyjnej: rekordowe 6,3 mld USD.
- Przychody z motoryzacji: wzrost kwartał do kwartału oraz rok do roku.
- Przychody z FSD (Full Self-Driving): 326 mln USD, m.in. z funkcji Cybertruck.
- Przychody z kredytów regulacyjnych: ponad 2 mld USD w 2024 roku.
- Marże motoryzacyjne: poprawa kwartał do kwartału.
- Marże energetyczne: rekordowe, ponad 30%.
- Wydatki operacyjne: spadek w porównaniu do poprzednich kwartałów.
- CapEx: 3,5 mld USD w Q3, prognoza roczna przekracza 11 mld USD.
Pozytywne aspekty:
- Rekordowe dostawy w Q3, pomimo trudnych warunków rynkowych.
- Duży popyt na magazyny energii (fabryka Megapack osiągnęła 40 GWh rocznej produkcji).
- Bateria 4680 zbliża się do konkurencyjnych kosztów produkcji.
- Znaczny postęp w technologii FSD (5-6 razy rzadsze interwencje kierowcy).
- Szybki rozwój AI, robotyki oraz planów związanych z autonomicznymi pojazdami (usługi ride-hailing w Kalifornii i Teksasie planowane na przyszły rok).
Negatywne aspekty:
- Utrzymanie marż motoryzacyjnych jest wyzwaniem z powodu trudnych warunków gospodarczych.
- Wdrożenie autonomicznych pojazdów zależy od zezwoleń regulacyjnych, zwłaszcza w Kalifornii.
- Możliwa konieczność aktualizacji sprzętu Hardware 3, aby w pełni wspierać FSD.
- Skupienie na technologii autonomicznej może wydłużyć czas oczekiwania na serwis, mimo działań mających poprawić jego efektywność.
- Opóźnienia w rozwoju Tesla Roadster na rzecz innych projektów.
Tesla planuje wprowadzenie bardziej przystępnego cenowo modelu w pierwszej połowie przyszłego roku, co ma wspierać zwiększenie adopcji energii odnawialnej i pojazdów elektrycznych. Jednocześnie firma nie ma w planach tradycyjnego modelu za 25 tys. USD, koncentrując się na rozwoju autonomicznych pojazdów. Firma Muska pracuje również nad rozwojem sieci serwisowej, aby rozwiązywać problemy techniczne w fabrykach, zanim dotkną one klientów. Produkcja ciężarówki Tesla Semi ma rozpocząć się w 2026 roku, a zainteresowanie tym modelem jest duże. Współpraca z xAI wspiera Teslę w zakresie rozwoju sztucznej inteligencji, choć obie firmy skupiają się na różnych aspektach tej technologii.
Elon Musk ogłosił także plany dotyczące wprowadzenia w przyszłym roku w Kalifornii i Teksasie usługi przewozowej, podobnej do Ubera, wykorzystującej pojazdy autonomiczne. Musk zaznaczył, że uzyskanie niezbędnych zezwoleń w Kalifornii może potrwać dłużej, ale jest przekonany, że sieć usług zostanie uruchomiona w Teksasie, a być może również w innych stanach. Autonomiczne pojazdy Tesli mają oferować płatne przejazdy już w przyszłym roku, a firma planuje rozszerzenie usług transportowych, wykorzystując technologię autonomicznej jazdy.
Tesla 22 października osiągnęła 7 milionów wyprodukowanych pojazdów, a jej najnowszy model, Cybertruck, stał się trzecim najlepiej sprzedającym się w pełni elektrycznym pojazdem w USA, ustępując jedynie Modelowi 3 i Modelowi Y. Tesla nie publikuje szczegółowych danych sprzedaży według modeli.
Czytaj więcej na...

Niniejsza publikacja została przygotowany przez Dom Maklerski TMS Brokers S.A. (“TMS Brokers”) z siedzibą w Warszawie, ul. Złota 59 00-120 Warszawa, wpisaną do rejestru przedsiębiorców przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000204776, NIP 526.27.59.131, kapitał w wysokości 3,537,560 PLN, w całości wpłacony, działający zgodnie z ustawą z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi, wyłącznie na potrzeby klientów OANDA TMS Brokers.
TMS Brokers podlega nadzorowi Komisji Nadzoru Finansowego na podstawie zezwolenia z dnia 26 kwietnia 2004 r. (KPWiG-4021-54-1/2004)
Niniejsza publikacja jest publikacją handlową w rozumieniu art. 36 ust. 2 Rozporządzenia delegowanego Komisji (UE) 2017/565 z dnia 25 kwietnia 2016 r. uzupełniającego dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/65/UE w odniesieniu do wymogów organizacyjnych i warunków prowadzenia działalności przez firmy inwestycyjne oraz pojęć zdefiniowanych na potrzeby tej dyrektywy.
Odbiorcy, tej publikacji przed podjęciem jakiekolwiek decyzji inwestycyjnej na podstawie niniejszej publikacji powinni zasięgnąć opinii doradcy finansowego.
TMS Brokers przy sporządzaniu niniejszej publikacji nie uwzględniał indywidualnych potrzeb i sytuacji danego inwestora. Inwestycje oraz usługi przedstawione lub zawarte w niniejszym dokumencie mogą nie być dla konkretnego inwestora odpowiednie, dlatego w razie wątpliwości dotyczących takich inwestycji, bądź usług inwestycyjnych zaleca się konsultację z niezależnym doradcą inwestycyjnym
Odbiorca niniejszego raportu musi dokonać własnej oceny, czy inwestycja w jakikolwiek instrument, do którego niniejsza publikacja się odnosi jest dla niego odpowiednia w oparciu o korzyści i ryzyka w nim zawarte biorąc pod uwagę jego własną strategię oraz sytuację prawną i finansową.
Żadna z informacji przedstawionych w niniejszej publikacji nie stanowi porady inwestycyjnej, prawnej, księgowej czy podatkowej lub oświadczenia, że jakakolwiek strategia inwestycyjna jest adekwatna lub odpowiednia z względu na indywidualne okoliczności dotyczące odbiorcy, jak również nie stanowi w żaden inny sposób osobistej rekomendacji. TMS Brokers nie świadczy usług doradztwa podatkowego związanych z inwestowaniem w instrumenty finansowe i zaleca skontaktowanie się z niezależnym doradcą podatkowym.
Niniejsza publikacja ma jedynie informacyjny charakter i:
(i) nie stanowi ani nie tworzy części oferty sprzedaży, subskrypcji lub zaproszenia do nabycia lub subskrypcji jakichkolwiek instrumentów finansowych,
(ii) nie ma na celu oferowania nabycia lub zapisu ani nakłaniania do nabycia lub zapisu na jakiekolwiek instrumenty finansowe
(iii) nie stanowi reklamy jakichkolwiek instrumentów finansowych
Niniejsza publikacja została sporządzona z zachowaniem należytej staranności, rzetelności oraz zasad obiektywizmu w oparciu o ogólnodostępne informacje. Informacje i opinie zawarte w niniejszym dokumencie zostały zebrane lub opracowane przez TMS Brokers w oparciu o źródła uznawane za wiarygodne, jednakże TMS Brokers oraz podmioty z nim powiązane nie ponoszą odpowiedzialności za wszelkie niedokładności lub pominięcia. Niniejszy dokument wyraża wiedzę oraz poglądy jego autorów, według stanu na dzień sporządzenia.
Wyniki osiągnięte w przeszłości nie powinny być traktowane jako wskazanie, czy gwarancja przyszłych wyników. TMS Brokers nie ponosi odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie niniejszej publikacji ani za szkody poniesione w wyniku decyzji inwestycyjnych na podstawie niniejszej publikacji.
Data na pierwszej stronie niniejszej publikacji jest datą sporządzenia i jej opublikowania.
Kontrakty CFD są złożonymi instrumentami i wiążą się z dużym ryzykiem szybkiej utraty środków pieniężnych z powodu dźwigni finansowej. 77% rachunków inwestorów detalicznych odnotowuje straty w wyniku handlu kontraktami CFD u niniejszego dostawcy. Zastanów się, czy rozumiesz, jak działają kontrakty CFD, i czy możesz pozwolić sobie na wysokie ryzyko utraty pieniędzy.
Szczegółowe informacje dotyczące TMS Brokers, zasad sporządzania i rozpowszechniania rekomendacji, źródeł informacji, określenia odbiorców rekomendacji, terminologii fachowej, konfliktów interesów, jak również częstotliwości wydawania i ważności rekomendacji, wskazane zostały na stronach internetowych www.tms.pl w części https://www.tms.pl/zastrzezenia-prawne