Nastroje konsumenckie w Polsce spadają, EURPLN rośnie

Z kolei wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK) wzrósł o 1 pkt proc. do poziomu -9.8, co wskazuje na poprawę oczekiwań konsumentów. Największy wzrost odnotowano w możliwościach przyszłego oszczędzania pieniędzy (+4 pkt proc.), przewidywanym poziomie bezrobocia (+2.1 pkt proc.) oraz przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego (+0.3 pkt proc.). Jedyny spadek dotyczył oceny przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju (-2.5 pkt proc.). W porównaniu z marcem 2024 r. WWUK jest niższy o 4.6 pkt proc.
Wykres dzienny EURPLN, źródło: TradingView
Polacy oceniają obecną sytuację finansową gorzej, ale jednocześnie poprawiają się ich oczekiwania na przyszłość. Wzrost optymizmu dotyczącego możliwości oszczędzania i poziomu bezrobocia sugeruje, że konsumenci liczą na stabilizację rynku pracy. Nadal jednak utrzymuje się pesymizm wobec ogólnej sytuacji gospodarczej kraju, co może wynikać z niepewności makroekonomicznej. EURPLN rośnie dziś o 0.42% i jest na kluczowym oporze w rejonie 4.20.