Rozłam w gabinecie Theresy May

Opinie   •   15-11-2016 13:57
Przy londyńskim Whitehall prace nad wyjściem z Unii Europejskiej trwają w najlepsze. Zgodnie z ostatnimi doniesieniami resorty zarządzane przez wybrańców Theresy May opracowują ponad 500 projektów, które mają zapewnić kompleksowe opuszczenie struktur. Szybki oraz bezbolesny BREXIT stoi pod znakiem zapytania. Tym razem Brytyjczycy nie walczą z Komisją Europejską. Ich główne problemy mają przede wszystkim wydźwięk wewnętrzny.
Rozłam w gabinecie Theresy May

W dzisiejszym wydaniu The Times poinformował o notatce z 7 listopada, w której opublikowano postęp prac nad poszczególnymi projektami. Zapiski jasno wskazują na eskalację problemów na linii parlament – rząd – przemysł. Wytwórcy stali się bardziej nerwowi po oficjalnym komunikacie, w którym stwierdzono, że BREXIT nie wpłynie na działalność jednego z gigantów motoryzacyjnych – Nissana.

Z notatki dowiadujemy się, że dość kłopotliwym ogniwem pozostaje sama brytyjska premier. Theresa May ma tendencję do podejmowania pochopnych decyzji, które kierowane są pobudkami niewynikającymi z przyjętego konsensusu. Powyższa prawidłowość może ograniczyć tempo opuszczania unijnych struktur. Takie nastawienie Theresy May może przełożyć się na interwencję części wyższych urzędników, którzy opóźnią realizację wystosowanych założeń.

Wśród deklaracji brytyjskiej premier najbardziej błyszczało uruchomienie procedury wyjścia do końca marca 2017 roku. Z perspektywy czasu wiemy, że scenariusz tak szybkiego BREXIT-u jest coraz mniej prawdopodobny. Przed wyciekiem notatki największym problemem była konieczność odwołania się od wyroku Wysokiego Trybunału. Organ rozpatrujący apelację, tj. Sąd Najwyższy Zjednoczonego Królestwa, ustalił publikację sentencji na początku przyszłego roku. Z wycieku wiemy, że największym utrudnieniem nie jest sam proces, lecz trudności z realizacją narzuconego harmonogramu. Według doniesień BREXIT wymaga zatrudnienia dodatkowych 30 tysięcy urzędników, tj. rozszerzenia brytyjskiej administracji o kolejne 40 proc.

Wokół opuszczenia struktur pojawia się coraz więcej pytań. Dość intensywna debata publiczna nad warunkami wyjścia nie może być traktowana jako owocna. Brytyjski rząd nadal nie dysponuje ogólną strategią negocjacji. Z punktu widzenia gałęzi przemysłu kluczowym jest również brak ustalonych priorytetów. Bezradność Theresy May próbują zwalczyć wyżsi urzędnicy, którzy przygotowują wyspiarką gospodarkę na możliwie najgorszy scenariusz. Wśród pomysłów wyróżnia się objęcie specjalnym programem spółek farmaceutycznych przez Departament Zdrowia czy zaangażowanie się Departamentu Kultury, Mediów i Sportu w negocjacje z telekomami. W przypadku tak rozumianego BREXIT-u przemysł może przeżywać swoje gorsze pięć minut. W końcu głównym celem brytyjskiej premier nie jest utrzymanie w ryzach wszystkich mechanizmów gospodarczych, lecz polityczne przetrwanie zwane „reelekcją”.
 

Zastrzeżenia prawne

Niniejsza publikacja została przygotowany przez Dom Maklerski TMS Brokers S.A. (“TMS Brokers”) z siedzibą w Warszawie, ul. Złota 59 00-120 Warszawa, wpisaną do rejestru przedsiębiorców przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000204776, NIP 526.27.59.131, kapitał w wysokości 3,537,560 PLN, w całości wpłacony, działający zgodnie z ustawą z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi, wyłącznie na potrzeby klientów OANDA TMS Brokers.

TMS Brokers podlega nadzorowi Komisji Nadzoru Finansowego na podstawie zezwolenia z dnia 26 kwietnia 2004 r. (KPWiG-4021-54-1/2004)

Niniejsza publikacja jest publikacją handlową w rozumieniu art. 36 ust. 2 Rozporządzenia delegowanego Komisji (UE) 2017/565 z dnia 25 kwietnia 2016 r. uzupełniającego dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/65/UE w odniesieniu do wymogów organizacyjnych i warunków prowadzenia działalności przez firmy inwestycyjne oraz pojęć zdefiniowanych na potrzeby tej dyrektywy.

Odbiorcy, tej publikacji przed podjęciem jakiekolwiek decyzji inwestycyjnej na podstawie niniejszej publikacji powinni zasięgnąć opinii doradcy finansowego.

TMS Brokers przy sporządzaniu niniejszej publikacji nie uwzględniał indywidualnych potrzeb i sytuacji danego inwestora. Inwestycje oraz usługi przedstawione lub zawarte w niniejszym dokumencie mogą nie być dla konkretnego inwestora odpowiednie, dlatego w razie wątpliwości dotyczących takich inwestycji, bądź usług inwestycyjnych zaleca się konsultację z niezależnym doradcą inwestycyjnym

Odbiorca niniejszego raportu musi dokonać własnej oceny, czy inwestycja w jakikolwiek instrument, do którego niniejsza publikacja się odnosi jest dla niego odpowiednia w oparciu o korzyści i ryzyka w nim zawarte biorąc pod uwagę jego własną strategię oraz sytuację prawną i finansową.

Żadna z informacji przedstawionych w niniejszej publikacji nie stanowi porady inwestycyjnej, prawnej, księgowej czy podatkowej lub oświadczenia, że jakakolwiek strategia inwestycyjna jest adekwatna lub odpowiednia z względu na indywidualne okoliczności dotyczące odbiorcy, jak również nie stanowi w żaden inny sposób osobistej rekomendacji. TMS Brokers nie świadczy usług doradztwa podatkowego związanych z inwestowaniem w instrumenty finansowe i zaleca skontaktowanie się z niezależnym doradcą podatkowym.

Niniejsza publikacja ma jedynie informacyjny charakter i:

(i) nie stanowi ani nie tworzy części oferty sprzedaży, subskrypcji lub zaproszenia do nabycia lub subskrypcji jakichkolwiek instrumentów finansowych,

(ii) nie ma na celu oferowania nabycia lub zapisu ani nakłaniania do nabycia lub zapisu na jakiekolwiek instrumenty finansowe

(iii) nie stanowi reklamy jakichkolwiek instrumentów finansowych

Niniejsza publikacja została sporządzona z zachowaniem należytej staranności, rzetelności oraz zasad obiektywizmu w oparciu o ogólnodostępne informacje. Informacje i opinie zawarte w niniejszym dokumencie zostały zebrane lub opracowane przez TMS Brokers w oparciu o źródła uznawane za wiarygodne, jednakże TMS Brokers oraz podmioty z nim powiązane nie ponoszą odpowiedzialności za wszelkie niedokładności lub pominięcia. Niniejszy dokument wyraża wiedzę oraz poglądy jego autorów, według stanu na dzień sporządzenia.

Wyniki osiągnięte w przeszłości nie powinny być traktowane jako wskazanie, czy gwarancja przyszłych wyników. TMS Brokers nie ponosi odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie niniejszej publikacji ani za szkody poniesione w wyniku decyzji inwestycyjnych na podstawie niniejszej publikacji.

Data na pierwszej stronie niniejszej publikacji jest datą sporządzenia i jej opublikowania.

Kontrakty CFD są złożonymi instrumentami i wiążą się z dużym ryzykiem szybkiej utraty środków pieniężnych z powodu dźwigni finansowej. 76% rachunków inwestorów detalicznych odnotowuje straty w wyniku handlu kontraktami CFD u niniejszego dostawcy. Zastanów się, czy rozumiesz, jak działają kontrakty CFD, i czy możesz pozwolić sobie na wysokie ryzyko utraty pieniędzy.

Szczegółowe informacje dotyczące TMS Brokers, zasad sporządzania i rozpowszechniania rekomendacji, źródeł informacji, określenia odbiorców rekomendacji, terminologii fachowej, konfliktów interesów, jak również częstotliwości wydawania i ważności rekomendacji, wskazane zostały na stronach internetowych www.tms.pl w części https://www.tms.pl/zastrzezenia-prawne


Kontrakty na różnicę są złożonymi instrumentami i wiążą się z dużym ryzykiem szybkiej utraty środków pieniężnych z powodu dźwigni finansowej.
76% rachunków inwestorów detalicznych odnotowuje straty w wyniku handlu kontraktami na różnicę u niniejszego dostawcy.
Zastanów się, czy rozumiesz, jak działają kontrakty na różnicę, i czy możesz pozwolić sobie na wysokie ryzyko utraty pieniędzy.
Kontrakty na różnicę są złożonymi instrumentami i wiążą się z dużym ryzykiem szybkiej utraty środków pieniężnych z powodu dźwigni finansowej.
76% rachunków inwestorów detalicznych odnotowuje straty
w wyniku handlu kontraktami na różnicę u niniejszego dostawcy. Zastanów się, czy rozumiesz, jak działają kontrakty na różnicę, i czy możesz pozwolić sobie na wysokie ryzyko utraty pieniędzy.