Sprzedaż detaliczna w Polsce: Największy spadek od lat, internet rośnie
Największy spadek sprzedaży detalicznej we wrześniu 2024 r. odnotowano w grupie „tekstylia, odzież, obuwie” (-12,5%). Zmniejszenie sprzedaży wystąpiło także w innych grupach, takich jak „meble, rtv, agd” (-8,0%), „żywność, napoje i wyroby tytoniowe” (-7,6%), „paliwa” (-4,8%) oraz „prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach” (-2,8%).
źródło: wykres przygotowany przez GUS w raporcie "Dynamika sprzedaży detalicznej we wrześniu 2024 r."
Z kolei sprzedaż przez Internet wzrosła we wrześniu 2024 r. o 4,9% w porównaniu z rokiem poprzednim, a jej udział w ogólnej sprzedaży zwiększył się z 8,3% do 8,9%. Największy wzrost udziału sprzedaży internetowej odnotowały kategorie „tekstylia, odzież, obuwie” (wzrost z 17,8% do 24,3%) oraz „meble, rtv, agd” (z 15,6% do 18,7%).
Po uwzględnieniu czynników sezonowych sprzedaż detaliczna była o 6,7% niższa w porównaniu z sierpniem 2024 r.
Po publikacji danych kontrakty terminowe na WIG20 testują nowe minima na poziomie 2283 pkt. Para walutowa EURPLN od początku dnia traci - obecnie znajduje się na poziomie 4.3144.