Rośnie sprzedaż w strefie euro
Dane nie są ani całkiem słabe, ani dobre. Rynek oczekiwał nieco lepszego wyniku, prognoza wynosiła 2,8 proc. m/m, jednak ogólnie cieszy wzrost wartości sprzedaży detalicznej. Wynik pokazuje, że choć święta przyczyniły się do podbicia sprzedaży, to restrykcje tłumiły popyt konsumencki. Również sposób spędzania świąt był zupełnie inny, co nie pozostało bez wpływy na zachowania zakupowe.
Kategorią, która najsilniej przyczyniła się do wzrostu sprzedaży były odzież i tekstylia, których sprzedaż wzrosła w grudniu o 12,4 proc. Również w kategorii motoryzacja notowano silny wzrost sprzedaży, w tym przypadku o 5,1 proc. Po drugiej stronie znalazły się meble i urządzenia RTV i AGD, których sprzedaż spadła o 7 proc.
Lockdown odciska silne piętno na gospodarce, a licznie zamknięty sklepy uniemożliwiają realizację popytu, co w wielu kategoriach przekłada się na spadek wartości sprzedaży. Dane za grudzień są mocno historyczne, toteż nie wywołują większego zmieszania na rynku. Kurs EUR/USD pozostaje stabilny na niskim poziomie 1,1988.