Start Wall Street: cisza przed burza?

Tymczasem wstępne PMI w USA okazały się lepsze od oczekiwań. Indeks dla przemysłu wyniósł 52 pkt (oczekiwane 51.1), podczas gdy dla usług wyniósł 53.1 pkt (wobec oczekiwanego 52.9 pkt.). Na arenie międzynarodowej sytuacja pozostaje napięta. NATO przypomniało Iranowi o konieczności przestrzegania Traktatu o nierozprzestrzenianiu broni jądrowej. Tymczasem liderzy Omanu i Zjednoczonych Emiratów Arabskich skrytykowali działania USA, określając je jako prowokacyjne i destabilizujące dla regionu. Rynki ropy naftowej pozostają pod presją – obawy dotyczące potencjalnego zamknięcia cieśniny Ormuz, kluczowego szlaku dla globalnego handlu surowcami energetycznymi, nadal oddziałują na notowania.
W Europie uwagę przyciąga temat cyfrowego euro. Prezes Europejskiego Banku Centralnego, Christine Lagarde, uznała jego rozwój za strategiczny priorytet, mający na celu wzmocnienie systemu bankowego Unii Europejskiej. Jednocześnie ostrzegła przed ryzykiem związanym z brakiem spójnych regulacji dla stablecoinów, które mogą doprowadzić do powstania nowych zagrożeń systemowych. Choć obecny wpływ kryptowalut na stabilność finansową jest ograniczony, ich rosnące wyceny mogą stać się źródłem destabilizacji w razie gwałtownego spadku wartości.
W kontekście regulacji cyfrowych głośnym echem odbija się również sytuacja Apple. Firma, ukarana przez Komisję Europejską grzywną w wysokości 500 milionów euro za naruszenie przepisów Digital Markets Act (DMA), zadeklarowała gotowość do złagodzenia zasad App Store. Celem jest umożliwienie użytkownikom łatwiejszego dostępu do ofert spoza aplikacji. Apple prowadzi obecnie negocjacje z KE, starając się zyskać więcej czasu na wprowadzenie wymaganych zmian, by uniknąć dalszych sankcji. Apple zyskuje 0.23% od początku sesji.
Tesla rozpoczęła testy robotaksówek w Austin w stanie Teksas, inaugurując w niedzielę pilotażowy program, który ma być początkiem szerszego wdrożenia autonomicznego transportu. Testy obejmują płatne przejazdy z udziałem zaproszonych analityków, influencerów oraz akcjonariuszy. Używane pojazdy to standardowe modele Tesli oznaczone jako „robotaxi”, w których miejsce pasażera zajmuje operator bezpieczeństwa. Wbrew wcześniejszym zapowiedziom, testy nie obejmują jeszcze futurystycznego modelu Cybercab – docelowego pojazdu przeznaczonego do tej usługi. Elon Musk podkreślił, że projekt to rezultat dekady intensywnych prac zespołów odpowiedzialnych za sztuczną inteligencję i projektowanie układów scalonych.
Tesla zamierza zbudować swoją przewagę dzięki ogromnej bazie danych z milionów pojazdów, niskim kosztom wynikającym z oparcia systemu na kamerach, a także skali produkcji.Jednak firma wciąż mierzy się z istotnymi wyzwaniami. System Full Self-Driving (FSD) budzi kontrowersje i znajduje się pod lupą amerykańskiej agencji NHTSA, która bada jego działanie w trudnych warunkach pogodowych. Problemy z bezpieczeństwem, zgłaszane przez użytkowników, mogą zmusić Teslę do wdrożenia zdalnego nadzoru lub teleoperatorów, co zwiększy koszty i ryzyko reputacyjne. Na rynku robotaksówek Tesla konkuruje z bardziej zaawansowanymi graczami, takimi jak Waymo (Alphabet) i Zoox (Amazon), którzy prowadzą regularne przejazdy autonomiczne m.in. w San Francisco i Phoenix. Eksperci zauważają, że choć obecna faza testów Tesli jest ograniczona geograficznie i liczebnie, to sygnalizuje poważne ambicje firmy w tym sektorze. Akcje Tesli zyskuja dziś ponad 5.7% i wyceniane są na poziomie 340.75 USD.
Czytaj więcej na...

Niniejsza publikacja została przygotowany przez Dom Maklerski TMS Brokers S.A. (“TMS Brokers”) z siedzibą w Warszawie, ul. Złota 59 00-120 Warszawa, wpisaną do rejestru przedsiębiorców przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000204776, NIP 526.27.59.131, kapitał w wysokości 3,537,560 PLN, w całości wpłacony, działający zgodnie z ustawą z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi, wyłącznie na potrzeby klientów OANDA TMS Brokers.
TMS Brokers podlega nadzorowi Komisji Nadzoru Finansowego na podstawie zezwolenia z dnia 26 kwietnia 2004 r. (KPWiG-4021-54-1/2004)
Niniejsza publikacja jest publikacją handlową w rozumieniu art. 36 ust. 2 Rozporządzenia delegowanego Komisji (UE) 2017/565 z dnia 25 kwietnia 2016 r. uzupełniającego dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/65/UE w odniesieniu do wymogów organizacyjnych i warunków prowadzenia działalności przez firmy inwestycyjne oraz pojęć zdefiniowanych na potrzeby tej dyrektywy.
Odbiorcy, tej publikacji przed podjęciem jakiekolwiek decyzji inwestycyjnej na podstawie niniejszej publikacji powinni zasięgnąć opinii doradcy finansowego.
TMS Brokers przy sporządzaniu niniejszej publikacji nie uwzględniał indywidualnych potrzeb i sytuacji danego inwestora. Inwestycje oraz usługi przedstawione lub zawarte w niniejszym dokumencie mogą nie być dla konkretnego inwestora odpowiednie, dlatego w razie wątpliwości dotyczących takich inwestycji, bądź usług inwestycyjnych zaleca się konsultację z niezależnym doradcą inwestycyjnym
Odbiorca niniejszego raportu musi dokonać własnej oceny, czy inwestycja w jakikolwiek instrument, do którego niniejsza publikacja się odnosi jest dla niego odpowiednia w oparciu o korzyści i ryzyka w nim zawarte biorąc pod uwagę jego własną strategię oraz sytuację prawną i finansową.
Żadna z informacji przedstawionych w niniejszej publikacji nie stanowi porady inwestycyjnej, prawnej, księgowej czy podatkowej lub oświadczenia, że jakakolwiek strategia inwestycyjna jest adekwatna lub odpowiednia z względu na indywidualne okoliczności dotyczące odbiorcy, jak również nie stanowi w żaden inny sposób osobistej rekomendacji. TMS Brokers nie świadczy usług doradztwa podatkowego związanych z inwestowaniem w instrumenty finansowe i zaleca skontaktowanie się z niezależnym doradcą podatkowym.
Niniejsza publikacja ma jedynie informacyjny charakter i:
(i) nie stanowi ani nie tworzy części oferty sprzedaży, subskrypcji lub zaproszenia do nabycia lub subskrypcji jakichkolwiek instrumentów finansowych,
(ii) nie ma na celu oferowania nabycia lub zapisu ani nakłaniania do nabycia lub zapisu na jakiekolwiek instrumenty finansowe
(iii) nie stanowi reklamy jakichkolwiek instrumentów finansowych
Niniejsza publikacja została sporządzona z zachowaniem należytej staranności, rzetelności oraz zasad obiektywizmu w oparciu o ogólnodostępne informacje. Informacje i opinie zawarte w niniejszym dokumencie zostały zebrane lub opracowane przez TMS Brokers w oparciu o źródła uznawane za wiarygodne, jednakże TMS Brokers oraz podmioty z nim powiązane nie ponoszą odpowiedzialności za wszelkie niedokładności lub pominięcia. Niniejszy dokument wyraża wiedzę oraz poglądy jego autorów, według stanu na dzień sporządzenia.
Wyniki osiągnięte w przeszłości nie powinny być traktowane jako wskazanie, czy gwarancja przyszłych wyników. TMS Brokers nie ponosi odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie niniejszej publikacji ani za szkody poniesione w wyniku decyzji inwestycyjnych na podstawie niniejszej publikacji.
Data na pierwszej stronie niniejszej publikacji jest datą sporządzenia i jej opublikowania.
Kontrakty CFD są złożonymi instrumentami i wiążą się z dużym ryzykiem szybkiej utraty środków pieniężnych z powodu dźwigni finansowej. 76% rachunków inwestorów detalicznych odnotowuje straty w wyniku handlu kontraktami CFD u niniejszego dostawcy. Zastanów się, czy rozumiesz, jak działają kontrakty CFD, i czy możesz pozwolić sobie na wysokie ryzyko utraty pieniędzy.
Szczegółowe informacje dotyczące TMS Brokers, zasad sporządzania i rozpowszechniania rekomendacji, źródeł informacji, określenia odbiorców rekomendacji, terminologii fachowej, konfliktów interesów, jak również częstotliwości wydawania i ważności rekomendacji, wskazane zostały na stronach internetowych www.tms.pl w części https://www.tms.pl/zastrzezenia-prawne